Szukaj
Close this search box.

Supermoce marketingu – pakiet skutecznych narzędzi

„Marketing wysyła Ci zaproszenie na kolację. Ale to branding sprawia, że je przyjmujesz”. Zacytowane słowa Lolsona Zawadzkiego podkreślają bardzo ważny aspekt obszaru, zwanego content marketingiem. Reklama spełnia wiele istotnych funkcji, co za moment Ci udowodnię, ale to właśnie marka osobista i branding, są kluczowe dla Twojego biznesu.

Wirtualna rozmowa

Dzisiejsze możliwości narzędzi do komunikacji są w zasadzie nieograniczone, a Twój głos może być usłyszany tysiące kilometrów dalej. Potencjał mediów społecznościowych umożliwia dotarcie do nowych użytkowników i rozpoczęcie angażującej interakcji. Od Ciebie zależy, który komunikator wybierzesz: Messenger, Instagram, WhatsApp, LinkedIn, Telegram…

W praktyce oznacza to, że aktywność przedsiębiorcy wywiera realny wpływ na sposób postrzegania, co może błyskawicznie odmienić losy Twojej marki. W tym miejscu należy podkreślić ogromną szansę, jaką daję marketing, ale również spore ryzyko, jak używamy go nieumiejętnie.

Kiedy pojawia się w Twojej przestrzeni medialnej nowy obserwujący, podziękuj mu osobiście. Nagraj spersonalizowany filmik z podziękowaniem, a jak masz problem z public speeaking nagraj wiadomość głosową. Zapytaj co u niego słychać, w czym możesz mu pomóc, jakich treści poszukuje? Taka wirtualna rozmowa zawsze jest mile widziana i nigdy nie zostaje bez odpowiedzi.


Twarz marki

Zanim wyjaśnię Ci tytuł powyższego akapitu, muszę przywołać kilka faktów. Badania przeprowadzone przez University of York wykazują, że wystarczą 33 milisekundy, aby uformować pierwsze wrażenie na temat rozmówcy.

Wnioski? Taka sytuacja odnosi się również do samej firmy. Żyjemy w czasach przytłoczenia treścią, więc jedynie skanujemy informacje. Właściwe zaprojektowanie oraz przedstawienie pożądanego wizerunku, stanowi podstawę nowoczesnego i profesjonalnego biznesu. Raz wydana opinia konsumenta jest wręcz niemożliwa do zmiany – spraw, aby to zjawisko działało na Twoją korzyść! W jaki sposób? Stwórz dobrą identyfikację marki i bądź konsekwentny w komunikacji.


Cała na biało…

Przedstawione wcześniej supermoce, charakteryzują się podwójną naturą. Przemyślane działania zagwarantują wyeksponowanie marki w świecie zewnętrznym, ale osobną kwestią jest pozyskanie potencjalnych klientów i troska o już istniejących.

To właśnie w tym miejscu wkracza doradca biznesowy, który pomoże stworzyć strategię marki. Rozpoczyna się szczegółowa analiza grupy docelowej i sposobu realizacji potrzeb. Kluczem do sukcesu jest skuteczne wdrażanie opracowanych schematów działania, które porządkują każdy obszar Twojej działalności gospodarczej. Tylko nieliczni z mentorów mogą pochwalić się autorskim programem przemian, takim jak Biblia Marki. Czy stać Cię na utratę zaufania odbiorców?

Podwójny McMarketing poproszę!

Prawdziwy potencjał wynikający z zastosowania marketingu, wiąże się z jeszcze jednym czynnikiem – codziennością. Dobrze przygotowany komunikat umożliwia przedstawienie produktu / usługi, zdarzeń i sytuacji tak, aby odbiorca otrzymał zupełnie zaskakującą, interesującą perspektywę.

Co więcej, doświadczony copywriter z łatwością żongluje emocjami oraz wrażeniami i potrafi wykorzystać umiejętnie każde słowo, zamieniając je w magnetyczny przekaz. Niekiedy cała kampania oparta jest na bezpośrednim nawiązaniu do głównego konkurenta, a rozwiązania bazują na elementach humorystycznych. Świetnym przykładem jest relacja McDonald’s i Burger King. Cofnijmy się do 2016 roku…

To właśnie wtedy, najsłynniejszy gigant amerykańskiej sieci restauracji typu fast food, nawiązał konflikt z irlandzkim odpowiednikiem o mniejszym zakresie funkcjonowania – marce Supermac’s. Powodem sprzeczki było zablokowanie unijnej rejestracji znaku towarowego „SUPERMAC” przez McDonald’s. Ten nie był jednak świadomy, że właśnie rozpoczął batalię o flagowy produkt z własnego asortymentu menu.

Firma z Irlandii nie pozostała jednak dłużna, co w praktyce oznaczało wystosowanie wniosku o unieważnienie unijnej rejestracji znaku towarowego „BIG MAC”! Niemożliwe stało się faktem, a w 2019 roku Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej wydał decyzję, która rozwiała wszelkie wątpliwości.

Opisany przypadek jeszcze mocniej podkreśla znaczenie i wartość Twojej marki.. Sprawa McDonald’s pokazuje, że proces budowania silnego brandu wymaga rzetelnego i doświadczonego podejścia, a każde etap planowania powinien być poparty niezbędną analizą. Współpraca z niewłaściwym doradcą może skutkować bardzo negatywnymi konsekwencjami, jeszcze długo po jej zakończeniu. Wybór specjalisty w zakresie doradztwa biznesowego jest inwestycją, która pozwala na uniknięcie ryzyka i utraty dobrego wizerunku. Budujemy go latami, stracić możemy jednym niewłaściwym ruchem.


Content is the king. Burger King!

Jaka jest rola napomkniętej restauracji Burger King? Zajście z 2019 roku odbiło się szerokim echem, co szczególnie zainteresowało jedną instytucję. Postanowienie europejskiego organu utworzyło miejsce dla innych graczy, co błyskawicznie wykorzystał szwedzki reprezentant lokalu z królewską koroną. W jaki sposób?

W Sztokholmie pojawiło się specyficzne menu, które nawiązywało do najpopularniejszej pozycji odpowiednika ze złotymi łukami. Jadłospis o nazwie „Not Big Macs” zawierał bardzo interesujący zestaw posiłków, opisany słowami „Like A Big Mac, But Actually Big”, „Kind of Like A Big Mac, But Juicier And Tasier” lub „Anything But A Big Mac”.

Jest to świetny przykład zaczepnego marketingu, który dobry obserwator otaczającej nas rzeczywistości, świetnie wykorzysta dla wzmocnienia własnej pozycji na rynku. To właśnie Real Time Marketing jest jedną z najskuteczniejszych strategii reklamy. Twój osobisty doradca wyposaży Cię w cały pakiet efektywnych narzędzi, które wdrożysz podczas codziennych aktywności firmowych! Powodzenia.

Udostępnij