Przełącz się na skuteczną komunikację – Biblia Marki

Planujesz stworzyć markę osobistą lub założyć firmę? Chcesz dowiedzieć się, jak zrobić to dobrze i skutecznie Potrzebujesz wiedzy, od czego zacząć budowanie marki silnej i rozpoznawalnej? Szukasz wskazówek, które pomogą Ci pozyskać klientów i sprawnie sprzedać swój produkt?

Zanim przejdę do konkretów pozwól, że napiszę kilka słów od siebie. Nie mogę uwierzyć, że w końcu nadszedł dzień, kiedy mogę przedstawić Ci wspaniałą wiadomość! BIBLIA MARKI, którą tworzyłam przez kilka ostatnich lat tylko dla własnych marek, jest produktem, którym postanowiłam podzielić się ze światem. Jestem autentycznie wzruszona, że w końcu mogę napisać o niej coś więcej! To spełnienie moich marzeń i ogromny uśmiech na twarzy, że mogę pomoc również w rozwoju Twojego biznesu.

Przeczytaj ten wpis, jeśli jesteś ciekawy co dla Ciebie przygotowałam! BIBLIA MARKI to baza wiedzy o Twojej marce. Każda Księga odkrywa kolejny obszar działania do zagospodarowania. Gotowe matryce, procedury i strategie sprawią, że poczujesz się jak John D. Rockefeller, który w swoim wierszu umieszczonym w książce „TYTAN” Rona Chernowa napisał:

„Wcześnie nauczono mnie pracy i zabawy,
Całe życie było jak długie i szczęśliwe wakacje,
Pełne pracy i zabawy,
Porzuciłem po drodze wszelkie obawy,
A Bóg był co dzień dla mnie łaskawy.”

Dlaczego zdecydowałam się na pokazanie światu BIBLII MARKI?

Do tej pory tworzyłam własne marki oraz doradzałam klientom jako mentor, jak zrobić to dobrze. Zależało mi jednak na stworzeniu produktu, który zapewni pomoc przedsiębiorcom na większą skalę, z którego będzie mógł skorzystać każdy, kto ma taką potrzebę, oszczędzając czas i pieniądze. Moim celem jest, by „BIBLIA MARKI” dostarczyła cennej wiedzy każdemu, kto chce stworzyć swoją markę, zbudować biznesowe imperium i doświadczyć wolności finansowej.

Ogromnej motywacji do jej stworzenia dodał mi fakt, że takiego produktu nie ma na polskim rynku, a dzięki konsultacjom z moimi klientami wiedziałam, że taki produkt byłby dla nich niesamowicie pomocny. Wiedza na ten temat to do dzisiaj tysiące pojedynczych artykułów, na tysiącach stron internetowych.

Jeśli zależy Tobie na wiedzy przekazanej przez praktyka, pragniesz skutecznych rozwiązań i chcesz mieć całą wiedzę o marce zgromadzoną w jednym miejscu, to „BIBLIA MARKI” na pewno przypadnie Ci do gustu!

Innowacyjne podejście do komunikacji.

Z przyjemnością nauczę Cię, jak zdobyć przewagę, kiedy masz firmę oraz jak skutecznie mówić własnym głosem w życiu prywatnym. Budowanie marki to proces. Trwa około 1-3 lata. MARKA to dla mnie każda firma, jak też świadoma osoba, która potrafi zarządzać informacjami na swój temat, robiąc to rozważnie i z odpowiednią strategią.

Pomyślałam, że dając Ci informacje o moim autorskim produkcie BIBLIA MARKI poruszę temat autentyczności w świecie, w którym funkcjonujesz. To ciekawe, że wiele przedsiębiorców zatrudnia na starcie lub jak sobie nie radzi z biznesem agencje marketingowe (brandingowe) do budowania marki. Wygląda to tak, jakby potrzebowali kogoś, kto podpowie im, kim są, jacy są, jakie mają wartości, jaka jest misja ich marki i jak mają komunikować to wszystko swoim klientom czy znajomym.

I to jest nawet ok. Nie oszukujmy się, wiele marek na rynku to stworzone przez marketingowców twory, które metodą prób i błędów, uczą się mówić językiem korzyści swoich klientów. Klient płaci, zamawia usługę i dostaje gotowe wytyczne. Tylko, czy to jest spójne z pomysłodawcą? Dla mnie to wygląda tak, jakby adoptował swoją własną markę. Niby moja, a nie moja 😉 Dopiero z czasem, zazwyczaj rezygnując z własnej autentyczności, jeżeli wszystko dobrze się ułoży, zżywa się ze „swoją nową” marką. 

Oczywiście nieco wyolbrzymiam ten proces. Ale w codziennej pracy często spotykam się z takim nastawieniem. „Proszę wyszukać sobie, co już mam w internecie. Zobaczyć, jak wyglądają moje socjale i zaproponować mi zmiany.” 😉 Świetnie – odpowiadam, tylko to będzie MOJA kolejna marka, zbudowana na mojej energii, archetypach, wartościach i mojej misji.  Tak zbudowana marka nie odniesie długofalowo żadnego sukcesu. Nie ruszy z impetem z miejsca, gdyż zleceniodawca nie będzie miał siły i weny, aby wdrożyć moją strategii, gdyż jest moja!

 

Zostań jedynym twórcą własnej marki

Agencje marketingowe, te naprawdę dobre, przeprowadzają wywiady z klientami i starają się odczytać potrzeby klienta. Często jednak klienci nie wiedzą sami, czego chcą. Nie przykładają do procesu uchwycenia tożsamości marki większej uwagi. To dlatego na polskim rynku jest tak dużo słabych i krótkoterminowych marek.

Ty nie musisz iść tą drogą. Zostań jedynym twórcą własnej marki. Daj jej swoje najlepsze cechy, swoje DNA i swój charakter. Ustal misje, wizje i wartości. Wybierz archetypy, które nadają kierunek komunikacji.  Dzięki temu będziesz kochać swoją markę miłością rodzicielską, wstawać rano jak na skrzydłach i czuć się cały dzień jak na haju. Od pierwszego pomysłu na produkt / usługę, po wybór pracowników, miejsca prowadzenia działalności, sposobu komunikacji, będziesz głównym decydentem i twórcą we własnej firmie.

Stwórz samodzielnie Biblię Marki dla siebie i klientów. Wprowadzi Cię ona szybko i skutecznie w świat materialny. Kiedy pracujesz z misją dla świata, pieniądze to efekt uboczny. Stworzona przez Ciebie „baza wiedzy o marce” wyznaczy kierunek działania tak, aby wszyscy mówili o Twojej marce jednym głosem. Biblia Marki opisana tutaj, zapewnia spójną komunikację, szybki sukces i rozpoznawalność.

„Miej nad sobą dobre niebo albo je sobie stwórz” – pisze Rafał Ohme w książce „Emo Sapiens. Harmonia emocji i rozumu.” To „inne niebo” powinieneś stworzyć w pierwszej kolejności, kiedy pragniesz, aby Twoja marka była widzialna i słyszalna. Podpowiem Ci jak 😉

 

BIBLIA MARKI zapewnia spokój

Budowanie marki to przekuwanie swoich idei – czy to dotyczących biznesu, działalności charytatywnej, budowania społeczności, czy projektu – w magnes przyciągający potrzebne Ci zasoby.

Dostaniesz, to czego potrzebujesz, czyli:

Dzięki BIBLII MARKI stworzysz proces efektywnego komunikowania się za pomocą emocji, dopiero potem logiki. Nauczysz się pierwszych kroków formułowania idei i przedstawiania jej światu w taki sposób, aby pojawili się ludzie o dokładanie takich umiejętnościach, przekonaniach i potrzebach, jakie są w Twojej wizji marki.

 

Napisz samodzielnie BIBLIĘ MARKI

Wyobraź sobie mnicha w kapturze, który w ciemnej komnacie, w samotności gryzmoli piórem słowo za słowem. Ty nie jesteś sama, masz mnie ;). Kiedy powstawały pierwsze księgi – INKUNABUŁY – pisane ręcznie piórem na pergaminie lub papierze czerpanym, ilustracje były kolorowe, rysowane ręcznie przez iluminatorów. Tomy oprawiano w skórę. Za każdy egzemplarz trzeba było słono zapłacić. INKUNABUŁ to księga wiedzy, która odnosi się do „najwcześniejszych etapów” lub „pierwszych śladów w rozwoju czegokolwiek”. Każdy przechodzi wiek niemowlęcy, marki również. Postanowiłam wskrzesić tę nazwę dla dobra ludzkości i naszych biznesów.

Kiedy zrobiłam małe badanie na Instagramie wśród moich obserwatorów, dotyczące tworzenia marki, wyniki były następujące:

Chcesz zbudować swoją markę? TAK 86 / NIE 21
Czy wiesz od czego zacząć budowanie marki? NIE 63 / TAK 17

Wniosek – chcemy mieć rozpoznawalną markę, ale nie wiemy od czego zacząć. Pierwszy krok jest kluczowy.

Biblia Marki jaką proponuję, daje możliwość stworzenia rozpoznawalnej marki od podstaw. Twoja marka, dzięki gotowym szablonom do uzupełnienia, będzie sukcesem dużo szybciej niż konkurencji, a Twoja Biblia Marki będzie egzemplarzem bezcennym 😉

 

14 obszarów tematycznych, które powinnaś uwzględnić w kontekście marki

misja, wizja, historia 

wartości twórców marki i wartości firmy

brand book – logo, fonty, kolory,

moodboard 

inne

archetypy właściciela marki osobistej

4 podstawowe archetypy marki

archetypy do komunikacji

słowa kluczowe, hasła reklamowe, social media, strona www, baza adresowa, newsletter, kalendarz działań i schematy komunikatów

opis produktów, obsługa, dystrybucja, promocja

opis usług, procedury, promocja

właściciele, pracownicy, ambasadorzy marki, dostawcy,

klienci – grupa docelowa

monitorowanie marki, produktów, usług, person i konkurencji

procedury zatrudnienia, opis stanowisk, umowy, system motywacyjny, system wynagrodzeń

cele krótko i długoterminowe i ich realizacja

baza pomysłów, plan realizacji

plan rozwoju firmy, plan ekspansji 

To jest opcja MAX, jaką proponuję. Możesz wybrać obszary, które Cię interesują i skupić się właśnie na nich. Markę budujemy minimum rok, dlatego warto zacząć to robić dużo wcześniej, przed oficjalnym otwarciem firmy z szampanem i ciasteczkami. Nie dajcie się nabrać na krzykliwe reklamy „Jak szybko zbudować markę osobistą?” Każdą z marek zaczynałam budować i komunikować już pół roku przed godziną „zero”, a potem jest już tylko konsekwencja działań.

Często powtarzam, że biznes tworzą ludzie. Firma jest odzwierciedleniem nas samych. Dlatego też, pierwszy krok to Księga tożsamości. Zanim zaczniesz tworzyć swoją markę, warto poświęcić czas na zbudowanie siebie. Po co? Aby wiedzieć kim jesteś, znaleźć siłę i moc, a co najważniejsze udźwignąć potem swój sukces. Tak, to jest najtrudniejsze zadanie do wykonania. Uwierzyć w swoją siłę, w swoją wyjątkowość. Zbudować w sobie przekonania, że masz do zaoferowania światu coś wartościowego, coś ważnego. Gdy już to w sobie odnajdziesz, prędzej czy później zamanifestuje się to użytecznym dla świata produktem lub usługą.

 

W życiu przechodzimy od braku do posiadania

Jeżeli będziesz konsekwentnie kierowała się zasadami tworzenia marki, będziesz w nieustannym procesie osiągania celu. Każdy dzień zamiast frustracji, będzie źródłem radości odczuwanym zarówno w świecie finansów i mediów społecznościowych, jak i w kontaktach z ludźmi. Powodzenie w biznesie nie bierze się z samej potrzeby, ale z działania. Nie jest też wynikiem poszukiwania odpowiedzi „na zewnątrz”. Podstawą jest spójna wiedza o sobie. Kim jestem jako marka? Jaką daję wartość? W czym pomagam? Pomogę Ci, uniknąć machania w tłumie oraz marketingowych prób i błędów. 

Niech nie zwiodą Cię marketingowe bzdury i reguły o tym, że Twoja marka musi być wykreowanym sztucznym tworem, bazującym na badaniach i analizach rynkowych. Stwórz markę, z którą w pełni się utożsamiasz, która jest odzwierciedleniem Twoich najlepszych cech. Markę, z której zawsze będziesz dumna, nawet jak sama kiedyś postanowisz ją sprzedać lub zamknąć.

Nie pozwól innym tworzyć faktów o sobie. Stwórz własny system komunikacji. Świat lubi spójność i doskonałość. Większość z nas funkcjonuje w chaosie informacyjnym, od przypadku do przypadku. Sposób, w jaki ludzie przetwarzają informacje, przejawia się w ich sposobie mówienia. Kiedy chcesz, aby Twoja marka była słyszalna, mów to, co chcą usłyszeć, a będą Twoimi fanami.

Wykorzystuj sygnały: obrazy, słowa, skojarzenia, tworząc w ten sposób monolit. Kiedy jesteśmy ich świadomi, sposób przetwarzania informacji staje się logiczny i oczywisty. Dlatego też, zadbaj o wszystkie obszary komunikacji, aby inni nie tworzyli historii za Ciebie.

 

Nie fakty mają w sobie moc, tylko nasze podejście do nich!

Autentyzm i zaangażowanie daje wielką siłę. Zawsze wiesz, co chce powiedzieć w danej chwili Twoja marka. Gdy tworzysz przekaz marketingowy, wsłuchujesz się w siebie. Znasz potrzeby swoich klientów, wiesz jakie mają wartości. Wtedy to, co masz w sercu, to jest głos Twojej marki. Zawsze konsekwentny, a to jest jedyna droga do zbudowania marki oryginalnej i ponadczasowej. Im bardziej się z nim zaprzyjaźnisz, masz większą swobodę w uzewnętrznianiu przekazu, tym silniejszy staje się Twój brand.

Czymkolwiek się zajmujesz, dzięki Biblii Marki upewnisz się, że robisz to w najlepszym stylu. Twoje zadanie to nakarmić wszystkie zmysły Twoich odbiorców. Czy wiesz, co przyciąga, promuje i buduje sukces, a nie wymaga czasu, energii i wysiłku? RENOMA. I to jest Twój główny cel!

Nie chaotyczna, nieprzemyślana komunikacja, do której wykorzystujesz wolny czas, którego nie masz, czy przypadkowego pracownika, ale Twój szczery wysiłek włożony w opracowanie kluczowych informacji o marce i szablonów  komunikatów, zapewnia rozpoznawalność, tworząc brand nietuzinkowy i nowoczesny.

„Nigdy nie zapominaj, że sukces można osiągnąć tylko wtedy, gdy dzielimy go z innymi” – pisze David R.Hawkins w książce „Sukces jest dla ciebie”. Osiągniesz go, nie zapominając przy tym, że jako właściciel marki powinieneś dzielić się spójną wizją z pracownikami, ambasadorami i klientami, aby móc ten sukces wspólnie świętować.

Od lat opracowuję Biblię Marki. To autostrada do skuteczności. Świat zewnętrzny (pracownik, agencja, klient czy firma współpracująca) otrzymuje zawsze informację spójną i konsekwentną. Nie ma niedomówień, tworzenia własnych historii, różnych wizji miejsca czy usług.

 

Czas na zmiany!

Topowe miejsce w branży, magnetyczny wizerunek oraz wyższy poziom sprzedaży, osiągniesz nie robiąc tego co wszyscy, tylko wychodząc poza schematy. Skuteczność zapewni Ci planowanie i konsekwentne działanie. Planowanie do 95% sukcesu, reszta to już tylko realizacja. Kiedy masz rozpoznawalną markę, sprzedaż wszystko!

Pomogę Ci uniknąć machania w tłumie, marketingowych prób i błędów. Sporo zaoszczędzisz na usługach agencji. Zajrzyj do mojego SKLEPU. Rozejrzyj się za możliwościami. Zerknij na moje projekty!

Zaczynamy!

Udostępnij