Lubię budować mosty. Mosty międzyludzkie, łączące firmę i klientów. Odbiorcy zawsze szukają nowego doświadczenia w kontakcie z marką.
Możesz zmieniać świat na lepsze, poprzez dawanie jakości i budowanie inspirujących połączeń. Potrafisz to, jestem o tym przekonana. Pracując zawodowo, podróżując, oddajesz się pasjom. Nieustannie jesteś w dialogu z innymi. Zbierasz opinie od ludzi, którzy poszukują wartości, estetyki, przyjemności brania i dawania.
Jak przyciągnąć uwagę? Jak sprawić, by inni zatrzymali się w biegu i zwrócili uwagę na to, co im proponujesz? Jak zatrzymać ich przy sobie na dłużej? Jak zostawić po sobie długotrwałe wrażenie? Odpowiemy sobie wspólnie na te pytania, obiecuję.
Księga marki Twoim drogowskazem do zarabiania
Nasz mózg jest tak zaprogramowany, aby ignorować wszechogarniający szum informacyjny. Kiedy wykryje coś co już zna, tzw. ”bla bla”, z automatu przełącza się na tryb „idziemy dalej”. Nauczyliśmy się już ignorować treści, które nas nie obchodzą.
Dlaczego nie pamiętasz baneru reklamowego, kiedy czytasz artykuł, który Cię zainteresował? Reklama dostaje zadanie „ignoruj”, a artykuł „zapamiętaj”.
Jak zatem zaskoczyć klienta, przyciągnąć do siebie i sprawić, aby zostać zapamiętanym? Jeśli chcesz przełamać codzienne schematy, proponuję zaskoczyć swojego odbiorcę.
Zostaniesz zapamiętana, kiedy utrzymasz uwagę. Jak to zrobić? Najlepszym sposobem jest łamanie schematów, czyli… zrób coś inaczej niż zazwyczaj, inaczej niż inni.
Wizytówka, własna strona www, to większość świadomych wizerunku osób czy firm już posiada, jest standardem. Zaskocz swojego odbiorcę! Złam schemat codzienności odbiorcy. Zrób to w taki sposób, aby komunikat o Tobie, firmie czy produkcie pozostał w pamięci odbiorcy na dłużej.
Podnieś poprzeczkę konkurencji! Ja tak zawsze działam w ramach moich projektów. Doprowadź markę do takiego poziomu, że będą Cię gonić i kopiować. Masz wówczas to przefajne uczucie, że zrobiłaś dobrą robotę w identyfikacji wizualnej i komunikacji. Bycie na prowadzeniu to fantastyczne uczucie, prawda?
Daj drugiej stronie kawałek siebie. Element Twojej codzienności, łamiący standardy w dobrej jakości. Zrób to w taki sposób, aby odbiorca komunikatu powiedział sobie w duchu „ja też tak chcę”. Ja z archetypem Hedonisty nie umiem sobie takich przyjemności odmówić. 😉
Być w bandzie, czy w brand’zie?
Dobrze przygotowana strategia to postawa klienta, który mówi „…to produkt, którego potrzebuję”. „To jest tak fantastyczne, że jestem gotowa za to zapłacić”.
Jeśli zatrzymasz uwagę wzbudzając pożądanie, wzbudzisz też potrzebę posiadania. Tym, co właśnie trzymają w ręku, powodujesz, że zacznynają myśleć o swoich ukrytych potrzebach. Pojawia się w głowie słowo „wow”, a to oznacza, że osiągnęłaś swój cel.
Każda świadoma marka, czyli Ty – standardowo posiada logotyp, wizytówkę, papier firmowy, ulotki, media społecznościowe, stronę www. Ale nie zawsze jest to wymagane. Można budować wizerunek oraz zostawiać dobre wrażenie, małymi, oryginalnymi drobnostkami.
Czego potrzebujesz? Większości z nas wydaje się, że kreatywnego grafika na początek. Bez dobrego logotypu i … kreatywnej głowy się nie obędzie. Ale nie jest to do końca prawda. Więc, jak to zrobić?
Potrzebujesz to coś, co każdy z nas już posiada:
- imię i nazwisko, inicjały
- ciekawe zdjęcie lub oryginalną grafikę
- ulubiony zestaw kolorów
Oto moje sposoby na wzbudzenie zainteresowania. Wszystkie drogi prowadzą do… oryginalności i zaskoczenia, a przez to do zapamiętania i zatęsknienia za marką. Masz imię i nazwisko, inicjały, oryginalne przezwisko, ulubione zdjęcie, grafikę, wykorzystaj to!
Oryginalna pieczęć, która zatrzymuje chwile.
Stemple można wykorzystać na różne okazję! Do oznaczania zaproszeń, kopert, podziękowań dla gości oraz papeterii.
Zamów oryginalne stemple z logo, ze śmiesznymi napisami i grafikami. Wykorzystaj je do oznakowania wizytówek lub papieru firmowego. Ja często personalizuję torebki firmowe i koperty.
Wykorzystuję moje pieczęcie do personalizowania książek. Moje doświadczenie jest takie, iż oznaczona oryginalnym stemplem książka, nawet pożyczona, szybciej do mnie wraca.
Stwórz pieczątkę według własnego projektu graficznego. Możesz też wykorzystać wzory dostępne w ofercie producenta, dodając imię i nazwisko lub inicjały. Ja korzystam z firmy retronadruk.pl, ale możliwości na rynku jest wiele.
Odciski, na które warto położyć łapę 😉
Jak zakochać w sobie odbiorcę? Jak zaczarować swoją codzienność? Zdradzę Ci teraz mój sekret. Sucha pieczęć. Mam ich kilka, bo jestem nimi zauroczona.
Dzięki suchej pieczęci, personalizuję większość przedmiotów, które posiadam. Wyciskam ją na zakupionych przedmiotach. Dzięki temu, nie są one zwyczajne, są tylko moje.
Jest to pieczęć bez użycia tuszu. Wykorzystaj inicjały, logo lub inną oryginalną grafikę. Pieczęć zamówisz w każdym punkcie, gdzie robi się pieczątki. Wyciskam ją na artykułach papierowych, skórzanych, plastikowych, możliwości jest ogrom. Z tradycyjnego przedmiotu powstaje wyjątkowa rzecz.
Dzięki zastosowaniu suchej pieczęci zwykła koperta, kartka, książka, notes, kalendarz stają się przedmiotem oryginalnym. Każdy odbiorca zwraca na to uwagę. Dzieje się magia.
Lak do pieczęci. Zapomniany czy nie znany sposób na identyfikację marki?
Dostałam stempel z inicjałami od moich współpracowników, kiedy zakończyłam pracę w banku kilka lat temu. Mam do niego ogromny sentyment i używam go często do identyfikacji prezentów.
Lak w dawnych czasach służył do wykonywania odcisków pieczęci na ważnych dokumentach. Co ciekawe, po dziś dzień stosowany jest właśnie w tej formie. Odciskanie pieczęci w laku to bardzo prosty proces.
Aby lak stał się miękki wystarczy go rozgrzać zapalniczką lub roztopić w puszce lub małym garnuszku. Lak skapuje na przedmiot i na ciepłej, kolorowej masie, możemy odbić dowolny wzór.
Współczesne kolorowe laki do pieczęci można używać do oznaczania dokumentów. Używam go do lakowania listów, dyplomów, zaproszeń i certyfikatów.
Lak świetnie nadaje się do tworzenia kolorowych „medalionów”. Można przyczepić je do sprzedawanych produktów lub wręczanych prezentów. Ten wyjątkowy sposób personalizacji, skutecznie chroni przesyłkę. Dodaje także tajemniczości.
Polecam pasjonatom rękodzieła, poszukującym sposobów na nadanie przesyłkom dystyngowanego charakteru.
Karty dla marki, nie tylko okolicznościowe
Czy zaczynasz dostrzegać, jaką moc moją spersonalizowane gadżety?
Nieodzownym towarzyszem każdej marki są grafiki. Oryginalne i kolorowe obrazki, budzące dobre skojarzenia i wywołujące pozytywne emocje przyciągają uwagę klientów.
Na użytek mojej marki stworzyłam serię grafik, którą nazwałam „cztery pory roku”. Możesz je wysyłać jako pocztówki, kartki świąteczne, czy wypisując odręcznie podziękowania do zamówień twoich produktów. Wykorzystanie zależy tylko od Twojej wyobraźni.
Na podstawie bazy zdjęć tworzę grafiki i filmy. Stanowią one element spójnej identyfikacji wizualnej. Projektuję je w systemie Canva. Są to np. backgroundsy, tła do postów i stories w mediach społecznościowych.
Zachęcam do pobudzania własnej kreatywności.
Unikatowy notatnik. Pisanie na zawołanie.
Stwórz przy pomocy programu canva.com lub grafika spersonalizowany notatnik w formacie A4. Może zawierać inicjały, logotyp, zdjęcie, dane identyfikacyjne, ulubione obrazki w kolorach, które lubisz. W drukarni zamów z tego notesy po 50 stron.
Wykorzystuję notesy w życiu codziennym. Służą jako notatnik do robienia prywatnych zapisków w domu, podczas spotkań z klientami i wykupionych kursach stacjonarnych. Notesy rozdaję też i zawsze budzą zachwyt podczas warsztatów, które sama prowadzę dla moich klientów.
Zaprojektowany dokument wykorzystaj też jako papier firmowy. Sprawdza się idealnie – w korespondencji papierowej i elektronicznej – zapisany jako szablon w dowolnym edytorze.
Dokument ten używam jako szablon do postów. Tworzę też stories na Instagram i inne media społecznościowe. Spójna komunikacja to podstawa. Po grafice konsekwentnie prezentowanej, będziesz szybko kojarzona.
Wystarczy, że zaczniesz wykorzystywać ją systematycznie, a otoczenie już po kliku prezentacjach będzie wiedziało, że to jesteś Ty!
Wyobraź sobie, że już stworzyłaś dla siebie zaproponowane przeze mnie małe dzieła sztuki. Zobacz siebie za biurkiem, jak oznaczasz każdą nowo zakupioną książkę swoją pieczęcią. Jak w mglisty poranek, przy zapachu aromatycznej kawy wypisujesz na własnej pocztówce, wiecznym piórem życzenia dla ważnej dla Ciebie osoby. To jest magia codzienności…
Chciałabym pomóc Ci doświadczyć magii własnej kreatywności. Rozejrzyj się po swojej przestrzeni. Znajdź w swoim otoczeniu przedmioty, które chciałabyś już teraz wykorzystać do personalizacji. Czy to nie jest wspaniałe uczucie?
Zapraszam do świata kreatywnego budowania marki osobistej. Potrzebujesz pomocy? Zawsze możesz na mnie liczyć.