Kuba Wojewódzki – Jednoosobowa Subkultura, Olga – Budzyńska Pani Swojego Czasu, … oto przykłady potężnego narzędzia personal brandingu jakim jest nick marketingowy.
Nawet w pracy na etacie jesteś marką. To Ty wybierasz jak duże jest środowisko, w którym działasz. Rodzina, miejsce pracy, grono znajomych, miasto, Polska czy cały świat.
Co zrobić, aby inni nas zapamiętali? Jak się wyróżnić w tłumie? Pokażę Ci, co gwarantuje spójność przekazu. Jak zdobyć ulotną uwagę odbiorcy. Jakich słów używać, gdzie i dlaczego mają ogromną moc.
Nie musisz być celebrytą, aby błyszczeć w swoim środowisku. Każdy zaczyna od zera. Kiedy spotykasz nową osobę na swojej drodze w budowaniu marki osobistej, imię i nazwisko niewiele mówi. Kolejne pytanie brzmi zazwyczaj „Czym się zajmujesz?”. Przedstawianie się przy pomocy nicku marketingowego komunikuje bezpośrednio kim jesteś, jak też jest dobrym początkiem do inspirującej rozmowy.
Zobacz również: Dlaczego budowanie marki osobistej na wartościach ma sens?
Przedstawiając się w ten sposób uruchamiasz w podświadomości odbiorcy „model przerywanego wzorca”, czyli kierujesz słowa, których druga strona się nie spodziewa. To zawsze przyciąga uwagę, budzi zainteresowanie i zostaje w pamięci na dłużej.
Krytyczny poziom utrzymania uwagi
Powodem powstania dedykowanego i unikalnego nicku marketingowego jest uchwycenie najcenniejszej wartości klienta lub obserwatora – jego koncentracji. Badania jednoznacznie wykazują, że z każdym rokiem, ta kompetencja staje się coraz trudniejsza do opanowania.
Dwa najważniejsze czynniki wpływające na koncentrację uwagi to bodźce oraz motywacja i pozytywne nastawienie. Bodźce odciągają naszą uwagę od tego, na czym chcemy być skupieni: od rutyny, od tego czego się spodziewamy.
Przyciąga nas hałas, jaskrawe kolory, komunikat z czerwonym paskiem w tv lub ulubiona piosenka w radiu. Motywacja i pozytywne nastawienie to warunek konieczny do włożenia wysiłku w realizację każdego, szczególnie nowego zadania. Wykorzystamy te dwa czynniki do przyciągnięcia uwagi do Twojej persony 😉
Średni poziom skupienia człowieka w 2000 roku wynosił 12 sekund. Dzisiejsze dane są jeszcze mniej optymistyczne. Czas ten skrócił się o kolejne 4 sekundy, co klasyfikuje istotę ludzką niżej od złotej rybki! Takie są fakty, a tempo dzisiejszego świata i nawał dostępnych informacji, jedynie pogłębia opisaną tendencję. Co z tym zrobić? To proste – wykorzystać!
Czas na porcję statystyk. HubSpot pokazał, że 85% ankietowanych marketerów wskazało na krótkie formy wideo, jako te najbardziej efektywne narzędzia mediów społecznościowych mijającego roku. Przytoczone badania zawierają również tajemnicę popularności aplikacji typu Instragram oraz TikTok.
To właśnie zwięzłość i koncentracja treści sprawia, że wspomniane portale zgromadziły kilkadziesiąt milionów użytkowników, a przytoczone procenty wciąż rosną! Jak wykorzystać tę wiedzę w procesie tworzenia silnej marki osobistej?
Dawkę inspiracji znajdziesz również tutaj: Identyfikacja w sieci – dlaczego jej potrzebujesz?
What’s your elevator pitch?
Nieustanne zmaganie z tym, co nieuniknione, odbiera energię oraz motywacje do dalszych działań. Właśnie dlatego, wykorzystuj każdą sytuację i stosuj się do nowych reguł gry!
Tytułowy termin powstał w Stanach Zjednoczonych lata temu, a dosłowne tłumaczenie oznacza „przemowę w windzie”. Celem techniki jest krótkie, ale jasne i przekonujące streszczenie tego, kim jesteś i czym się zajmujesz. Dokładnie taką rolę spełnia idealny nick marki.
Aktualnie forma komunikacji z odbiorcą jest szybka i powinna być konkretna. Grupą docelową jest każda osoba, którą spotykasz w swojej codzienności. Szef, który płaci Ci pensję, szanując Twoją pracę. Nowy obserwator na Facebooku lub Instagramie, któremu podobają się Twoje posty.
Brak natychmiastowego zainteresowania może spowodować, że na zawsze utraciłaś szansę nawiązania wartościowej relacji. Pomoże Ci w tym właściwe narzędzie „elevator speech”.
Zobacz również: Supermoce marketingu – pakiet skutecznych narzędzi
Wyrazisty nick – krok po kroku
Istnieje kilka kluczowych zasad, których należy przestrzegać w trakcie tworzenia brandowego słowa kluczowego. Warto pamiętać, że nick marketingowy powinien spełniać równocześnie rolę informacyjną oraz promocyjną. Oznacza to, że nazwa w sposób klarowny prezentuje misję działalności, jej unikalne cechy oraz wartość, którą przekazuje swoim klientom.
Aby zaprojektować jednoznaczny i sugestywny nick marketingowy, zadaj pytanie Twoim dotychczasowym klientom czy obserwatorom. Z czym Cię kojarzą? Jest to bezcenne źródło informacji oraz inspiracji, dzięki którym poznasz realną percepcję i obiektywną wizję tego, jak jesteś postrzegana.
Im więcej pytań, tym więcej odpowiedzi! Liczny odzew dostarcza bardzo wartościowych komunikatów zwrotnych od osób, które skonfrontowały Twoje komunikaty z rzeczywistością. Co więcej, taka taktyka pozwala uzyskać prawdziwy skarb, czyli opinie.
Umieszczenie uzyskanych komentarzy i wypowiedzi na wizytówce lub stronie internetowej, znacznie poprawia zaufanie wobec marki osobistej. Tłumaczy się to na realne zaangażowanie. 90% ankietowanych czyta internetowe opinie, a prawie wszyscy odnoszą się do nich, jak do personalnych rekomendacji!
Zbiór zabranych ocen jest doskonałą okazją do przeprowadzenia szczegółowej analizy oraz wprowadzania potencjalnych zmian w strategii komunikacji. Studium uzyskanych reakcji umożliwia wyciągnięcie powtarzalnych cech, określeń, wyrażeń, zalet i skojarzeń. Gratulacje, oto rdzeń Twojego nicku marketingowego!
Wkroczenie przez zaskoczenie
Nie chcesz pytać znajomych? Nie ma problemu. Zawsze możemy pójść przez zaskoczenie ;). Alternatywą dla powyższego rozwiązania jest odniesienie się do naszego docelowego odbiorcy. To MY decydujemy jak chcemy być postrzegani.
Kontakt z nieznanym nam personalnie kręgiem odbiorców, może sprowadzić świeży pogląd na nasze tradycyjne działania. W ten sposób dokonujesz swoistego badania rynku, dzięki czemu dopasowujesz swoją ofertę i zwiększasz jej atrakcyjność w stosunku do idealnego odbiorcy.
Wykorzystuj każdą okazję! Aktywna konkurencja także jest świetną wskazówką na temat preferencji konsumentów lub cech, które są zwyczajne, nudne i szablonowe. Nie zapominaj, że głównym atrybutem pożądanego nicku jest unikatowość i unikalność, więc analiza ekonomicznych rywali powinna uwzględniać również ten kontekst.
Wybór optymalnego tagu marketingowego wymaga wprawy, ogromnej wiedzy, znajomości behawiorystki klientów oraz sporej dawki kreatywności. Korzystaj z niego w każdej możliwej sytuacji. W mediach społecznościowych, na forach internetowych, wizytówkach, w mailach. Niech towarzyszy Ci przy każdej bezpośredniej rozmowie, a staną się cuda.
Nieprzemyślana decyzja co do nazwy, może też spowodować efekt odwrotny, a próba odwrotu – przysporzyć sporych kosztów wizerunkowych.
Esencja kilku słów – inspiracja dla Ciebie
Jednoosobowa Subkultura
Pani Swojego Czasu
Perfekcyjna Pani Domu
Królowa Ludzkich Serc
Matka Teresa
Janina Daily
Mama Ginekolog
Staszek Drwal
Kreatorka Marek
Jakie masz skojarzenia? Pomocny może okazać się artykuł: Misja – zaproszenie do wspólnego marzenia
Doradca biznesowy czy Kreatorka Marek?
Opracowanie nazwy, która jest chwytliwa, a jednocześnie zawiera kluczowe elementy filozofii marki, jest wyzwaniem. Dobrze wykonana robota spowoduje, że po jakiś czasie nick marketingowy jest równoznaczny z imieniem i nazwiskiem. I o to właśnie chodzi! Połowa sukcesu sprzedażowego już osiągnięta.
Pamiętaj też, że nickiem nie jest nazwa Twojego stanowiska w pracy. Doradca biznesowy już wiele mówi, ale jest ich tysiące. Chcesz przyciągnąć uwagę, bądź oryginalna. Tak się zaczyna dobry marketing!
Jestem Kreatorką Marek i pomagam ludziom takim jak Ty! Dzięki unikatowemu nickowi marketingowemu zyskasz nowych obserwatorów / klientów i zwiększysz swoją rozpoznawalność w środowisku, w którym funkcjonujesz. Zostaniesz też szybciej zapamiętana w nowym otoczeniu, do którego wchodzisz.
Weź więc kartkę papieru i wypisz wszystko, co teraz masz w głowie. Nie myśl za dużo, wypisuj to, co wychodzi na powierzchnię. Dopisuj kolejne słowa, które pojawiają się dzień po dniu. Kiedy już wysycisz swoją podświadomość, wybierz to, co najbardziej z Tobą rezonuje. Kiedy to wypowiadasz, uśmiecha się całe Twoje ciało. I to jest to, z czym powinnaś wyjść do świata. Więcej zadań i szablonów do pracy otrzymasz zapisując się na Newsletter.
Pokazałam Ci sposób, w jaki moi klienci zwiększają swoje zasięgi oraz sprzedaż. Ty też możesz osiągnąć jeszcze lepszy efekt. Więcej informacji o namingu zobaczysz na stronie Projekty. Jak wygląda profesjonalna praca z marką pokazuje Biblia Marki. Zawsze możesz skorzystać z pomocy osoby, która rozumie sposób funkcjonowania rynku i ludzkiej podświadomości.
Pod skrzydłami doświadczonego mentora, proces jest zdecydowanie łatwiejszy i szybszy.
Do usłyszenia.