Empatia w sprzedaży – słowa MOCY

Dzięki subtelnemu przełącznikowi w Twoim umyśle, możesz łatwo zarobić kilka tysięcy więcej… Zobacz, jak możesz rozwiązać problemy w swojej firmie, wychodząc z pozycji MOCY.

Dziś z radością dzielę się historią z prawdziwego świata, która doskonale ilustruje psychologię stojącą za sprzedażą produktów i usług.

Z Kasią współpracujemy już od kilku miesięcy. Jest oddaną klientką i wschodzącą gwiazdą w świecie projektowania wnętrz.

Pomimo swojej wiedzy i doświadczenia, miała trudności z zawieraniem dużych transakcji. Jej wiedza merytoryczną jest ogromna, techniczna nienaganna, ale czegoś jej brakowało. Zabrakło głębokiego zrozumienia psychologii swoich potencjalnych klientów.

Przełom w życiu Kasi nastąpił wtedy, gdy zaczęła skupiać się nie tylko na ofercie oferowanych przez nią usług, ale też na tym, jak czuli się dzięki niej jej klienci. Zaczęła stosować Mapę Poziomów Świadomości do kontaktów z klientami,.

Kasia zdała sobie sprawę, że klienci szukali czegoś więcej niż tylko rozwiązań wnętrzarskich. Szukali pewności, bezpieczeństwa, zrozumienia, akceptacji jej wymagań oraz poczucia partnerstwa przy realizacji projektów.

Kluczowe strategie wdrożone przez Kasię:

Empatia jest kluczem: Kasia rozpoczynała rozmowy sprzedażowe od prawdziwego zrozumienia obaw i aspiracji swoich klientów. Ta empatia pozwoliła jej dostosować ton rozmowy do ich potrzeb emocjonalnych.

Opowiadanie historii: Zaczęła dzielić się historiami byłych klientów, którzy stanęli przed podobnymi wyzwaniami. Opowiadała o tym, jak jej usługi zmieniły ich życie rodzinne i zawodowe, wykorzystując poziom MOCY. Dzięki takiemu podejściu jej przekaz stał się wiarygodny i mocny.

Tworzenie wizji: Kasia nauczyła się malować żywy obraz przyszłości swoich klientów, pokazując im namacalne i emocjonalne korzyści płynące ze swoich usług.

Zamiast sprzedawać usługę jako taką, zaczęła sprzedawać zaufanie, jakie zyskaliby jej klienci, współpracując z nią. Oparła współpracę tylko na pozytywnych emocjach ze skali MOCY.

Sukces Kasi: Tylko zmieniając swoje podejście, Kasia zaczęła zawierać więcej wysoko dochodowych transakcji. Klienci czuli się rozumiani i doceniani, co doprowadziło z czasem do dłuższych i bardziej owocnych projektów.

Ćwiczenie dla Ciebie: Empatia w działaniu

  1. Pomyśl o potencjalnym wymagającym kliencie.
  2. Zapisz, jakie Twoim zdaniem są trzy najważniejsze potrzeby emocjonalne lub obawy klientów, związane z Twoją usługą.
  3. Wypisz, jak możesz rozwiązać te problemy w swojej firmie, wychodząc z pozycji MOCY?
 

Historia Kasi jest świadectwem zrozumienia psychologii emocji klienta. To nie wymaga inwestycji. Nie potrzebujesz żadnych pieniędzy i nowej wiedzy biznesowej. Potrzebujesz zacząć zarządzać swoim biznesem z punktu widzenia UMYSŁU.

Nie mogę się doczekać, żeby zobaczyć, jak zastosujesz te spostrzeżenia na swojej własnej drodze do sprzedaży usług i produktów.

Kiedy w naszym życiu prywatnym i zawodowym pojawia się przełom?

Służba ludziom to dedykowanie swojego życia temu, aby stać się jak najbardziej pozytywnymi i silnymi wewnętrznie istotami. To jest fundament filozofii PRZYWÓDZTWA.

Wzmacniaj w sobie to, co POZYTYWNE, czyli uwalniaj przywiązanie do tego, co negatywne. Pomagaj w tym pracownikom i klientom, zarządzając świadomie swoją firmą. Aktywnie dzień po dniu — mimo oporu ze strony ego — wstawaj uśmiechnięty i rób wszystko, aby ludzie wokół Ciebie byli szczęśliwi. Rób wszystko tak, aby wnosić jak najwięcej pozytywnych emocji do świata! To Twoja MISJA!

Poczucie winy, które nosimy przez życie, ma bardzo niskie wibracje (30) i każdego dnia zabiera nam dużo energii. Powoduje też stagnację, odwlekanie i przerzucanie odpowiedzialności za nasze niepowodzenia na innych. Niżej może nas ściągnąć tylko wstyd (20). Skąd to wiemy?

Otóż Dr David Hawkins w ramach swoich badań opracował Mapę Poziomów Świadomości, gdzie poszczególnym emocjom i stanom umysłu przypisał określone wartości od 1 do 1000, gdzie 1000 odpowiada całkowitemu Oświeceniu. Podzielił emocje na dwie grupy: dające MOC oraz te, które powodują siłowanie się z życiem.

Tak więc schodząc w dół na poziomie MOCY mamy: Pokój, Radość, Miłość, Rozsądek, Akceptacja, Ochota, Neutralność i Odwaga (200).

pozytywnosc
negatywność

Niżej funkcjonujemy już na poziomie SIŁY. Często w ciągu dnia towarzyszy nam Duma, Złość, Pożądanie, Strach, Żal, Apatia, wreszcie wspomniana Wina i Wstyd.

Według Dr. Dawida Hawkinsa, od poziomu Odwagi (200) w górę następuje przełom – przesunięcie z energii negatywnej na pozytywną.

To energia MOCY, czyli uczciwości, prawdomówności, poczucia sprawczości i zdolności dawania sobie rady ze wszystkim, co przychodzi. Uruchamia moment, kiedy zaczynamy żyć w lekkości (350) i wszystko w naszym życiu dzieje się samo i na naszą korzyść.

Mapa Poziomów Świadomości dostarcza wskazówek, w którym miejscu TERAZ jesteśmy i jak postępować na co dzień, aby przesuwać się wyżej na skali. To jedyna według mnie metoda, która pozwala badać poziom naszej transformacji.

Załóżmy, że odczuwasz ciągle nieuzasadniony Żal (75) do siebie i innych, Jeśli uda Ci się wzbudzić w sobie Złość (150), a prawdopodobnie jest pod spodem, poczujesz dużo energii, którą niesie ta emocja. Stąd już tylko dwa małe kroki do przystanku Odwaga (200).

Dobra wiadomość jest taka, że zgodnie z metodą Hawkinsa można się tu łatwo dostać z dowolnego niższego poziomu emocji. Wystarczy gotowość, by się im na co dzień przyglądać. To przecież też nie lada odwaga, aby przestać zamiatać swoje emocje pod dywan!

Każdy z nas porusza się po pełnej skali Mapy Poziomów Świadomości w ciągu dnia. Ważne jest natomiast, które emocje towarzyszą nam najczęściej w ciągu dnia, z którego są poziomu oraz jak na nie reagujemy.

A co z myślami? 

Dr Hawkins nie poświęca im zbyt wiele uwagi. Uważa, że umysł napędzany jest przez uczucia, które generują myśli o określonym ładunku emocjonalnym. Potwierdza to teoria naukowa Williama Graya i Paula LaViolette’a, którzy w swoich badaniach wykazali, że nasze myśli są klasyfikowane i zapisywane w umyśle według ich zabarwienia emocjonalnego. Dlatego też skupiamy się na emocjach. Zmieniając ładunek emocjonalny emocji, wpływamy na nasze myśli.

Pod naporem stłumionych i wypartych negatywnych uczuć, tworzą się setki, tysiące, miliony kolejnych. Zdaniem Dr. Hawkinsa próba zmiany myśli na pozytywne to strata czasu. Zrozumienie pojawiających się emocji i uwolnienie ich jest znacznie bardziej skuteczne, gdyż pozwala zniknąć całemu negatywnemu pakietowi naszych myśli.

Procedura uwalniania negatywności z umysłu

Nasza podświadomość kryje w sobie wiele mrocznych zakamarków, do których nie chcemy się przyznać. Chętniej oceniamy innych, niż obserwujemy swoje zachowania. Jednocześnie wiemy, że mamy je wszyscy, więc może są w porządku?

Taka jest po prostu cena człowieczeństwa. Tak przejawiają się drzemiące w nas zwierzęce instynkty. Jeśli czujesz Złość (150), zaakceptuj ją (350). Oczywiście, nadal jesteś odpowiedzialny za to, co z nią zrobisz… Działanie to zupełnie inna bajka.

Rzecz w tym, że Złość, do której podejdziesz z ciekawością i otwartością (250), długo nie przetrwa. Twoje decyzje podjęte na pozytywności, nie będą destrukcyjne.

Poddawaj się temu, co akurat się pojawia, to zawsze w końcu przeminie. Patrz zawsze z poziomu obserwatora. Samemu można sprawić, że emocja zniknie. Wybierając zjednoczenie się z tym, co jest i natychmiastowe porzucenie chęci, by to zmienić, gdy tylko się pojawia, oszczędza energię i wprowadza spokój (600).

Rób to cały czas, bez przerwy, bez względu na wszystko. 
Nagroda przychodzi szybko. Kończy się walka z samym sobą i światem zewnętrznym. Odzyskujesz wolność. Pojawia się nowa energia życiowa i witalność. Docierasz do miłości (500), radości (540)i pokoju (600) w każdym aspekcie życia.

EMOCJE UWALNIAMY POPRZEZ OBSERWACJĘ. Jest to najbardziej podstawowy, ale też bardzo efektywny sposób na uwalnianie. To jest procedura dla początkujących oraz dzieci.

Dzieci też powinny trenować koncentrację uwagi. Skupienie się na tym, co robimy, nazywamy medytacją w działaniu. Gdy dzieci odrabiają pracę domową, to na 100%. Gdy my wykonujemy codzienne czynności, to też na 100% skupienia.

Aby uwolnić swoje życie od dowolnego problemu, który obecnie doświadczasz, musisz uwolnić umysł, czyli przywiązanie do umysłu, który ten problem stworzył. Proste — prawda?

Z tym samym umysłem, który nawykowymi działaniami stworzył dany problem — nie rozwiążesz problemu. Musisz zmienić całkowicie podejście.

To, co pragniesz kontrolować — kontroluje Ciebie. To, o czym non stop myślisz — kieruje Twoją uwagę na to coś, zasilając to jeszcze bardziej. Ktoś, o kim non stop myślisz — odbiera Twoją MOC, a Ty zasilasz energetycznie tę osobę.

Dlatego zapanowanie nad swoim umysłem, jest kluczem Twojej transformacji. Zapanowanie nad umysłem klienta, jest kluczem do sukcesu w Twojej firmie.

Zaczynamy zawsze od siebie 😉

Powodzenia

Udostępnij