„Każda duża instytucja jest wydłużonym cieniem pojedynczego człowieka. Jej charakter jest odbiciem jego osobowości.”
EMERSON
projekt
„Miej nad sobą dobre niebo albo je sobie stwórz” pisze Rafał Ohme w książce „Emo Sapiens. Harmonia emocji i rozumu.” To „inne niebo” powinieneś stworzyć w pierwszej kolejności, kiedy pragniesz, aby Twoja marka była widzialna i słyszalna.
BIBLIA MARKI
MARKA TO TY!
Nie wiesz jak zacząć? Zróbmy to razem! Zapraszam na konsultacje – ofertę znajdziesz tutaj.
Rozdział 1
Księga Wartości
WEJDŹ DO WNĘTRZA, ABY PRZYCIĄGAĆ NA ZEWNĄTRZ
Planujesz swoje życie czy ścieżkę zawodową, realizujesz plany intuicyjnie, nie zastanawiając się bliżej nad sensem tego wszystkiego. Popełniasz błędy, wyciągasz lekcje, zawracasz zmieniasz ścieżkę, korygujesz niedociągnięcia, zmieniasz zdanie, dostosowujesz się, poświęcasz, czasami dochodzisz do finału, czasami rezygnujesz. Po drodze na tej scieżce pojawiają się ludzie, jedni się sprawdzają, inni nie.
Warto się zatrzymać i zadać pytanie: Jakie są moje fundamentalne wartości? Które wartości chcę wykorzystać w organizacji, w której pracuję?
Fundamentalne wartości definiują duszę marki. Przyciągają właściwych ludzi. Kierujemy się nimi na każdym etapie rozwoju, często nieświadomie, intuicyjnie. Kiedy dokonujemy wyborów zgodne z naszymi wartościami, życie prywatne i zawodowe układa się poprawnie.
Chodź, zrobimy test razem !
Kiedy zaczynamy żyć świadomie, przestajemy być zdeformowanym odbiciem czyichś oczekiwań. Rzadko, o ile w ogóle, świadomie i celowo tworzymy własny Kodeks Wartości.
nigdy nie zrobiło testu wartości
Wartości są odzwierciedleniem tego kim jesteś, co jest dla Ciebie istotne. To one najsilniej wpływają na zachowania i decyzje. To drogowskaz, wskazujący w którym kierunku podążać i jak utrzymać odpowiedni kurs. Odkryj to, co ważne dla Ciebie! Wartości określają nasze potrzeby i cele. To przez pryzmat wartości wybieramy sposób działania oraz postrzegamy otaczającą nas rzeczywistość. Wpływają one także na samoocenę i ocenę wyników podjętych działań. Mogą być stymulatorem rozwoju, ale także demotywatorem i źródłem oporu, kiedy cele lub działania nie są z nimi spójne.
Jay Shetty w książce „Zacznij myśleć jak mnich” pisze:
„Twoja tożsamość jest jak zakurzone lustro. Kiedy przyglądasz się jej po raz pierwszy, to kim jesteś i co uznajesz za wartościowe, jest niewidoczne. Oczyszczenie tej warstwy może być nieprzyjemne, ale dopiero kiedy się jej pozbędziesz, dostrzeżesz prawdę o samym sobie.”
Aby zacząć sprawować kontrolę nad swoim życiem, powinnaś odrzucić to, co Cię rozprasza i przeszkadza w odnajdywaniu prawdziwego sensu. Kiedy otaczasz się ludźmi, przedmiotami, które nie są Ci potrzebne, tracisz z oczu to, co najważniejsze. Kiedy „odkurzysz lustro” dostrzeżesz wartości, które decydują o Tobie i przyszłości Twojej firmy..
„Kiedy zabarwisz biznes swoimi wartościami, Twoje kreacje zyskują unikatowe życie"
VISHEN LAKHIANI
Zdrowa pewność siebie – wywiad dla BUSINESSWOMAN & life
Jej przeznaczeniem jest pomaganie poprzez edukowanie. Pokazuje jak osiągnąć wolność duchową, intelektualną, emocjonalną, społeczna i finansową. Wierzy głęboko w to, że można taką wolność uzyskać poprzez świadomy rozwój osobisty. Każdego dnia wspiera przedsiębiorców transformacji w lepszą wersję siebie z wczoraj.
Rozdział 2
Projektując markę zadbaj o jej wizualną stronę. W minimalnym podejściu potrzebujesz znaku graficznego, palety kolorów, określonych fontów…, czyli „Księgi Identyfikacji”
Pozostawiaj po sobie dobre wrażenie
Księga Identyfikacji
System identyfikacji to język wizualny, którym posługujesz się jako marka, czyli Ty jako firma lub jako osoba prywatna. Zaplanowana identyfikacja gwarantuje twórcy spójność komunikacji, a odbiorcy przekazu zapewnia utożsamienie obrazu z właścicielem treści.
Księga Archetypów
„Dajcie ludziom archetypy, a wszyscy co do jednego rzucą się naprzód”
C.G. JUNG
Pytania sokratejskie – skuteczna forma perswazji dla każdego przedsiębiorcy
Dialogi sokratejski to metoda wykorzystywana do rozwiązywania problemów i dylematów w każdym wymiarze. Zadawanie pytań to kluczowa umiejętność w wielu obszarach biznesowych.
Rozdział 4
Chcesz zbudować markę? Postaw na content marketing, czyli marketing treści. Pisz artykuły na blogu, wrzucaj posty na Facebooka i Instagram, nagrywaj nowe filmiki na YouTube, moderuj pokoje na Clubhouse. W pierwszej kolejności opracuj strategię komunikacji dla pracowników, ambasadorów, klientów i partnerów.
Księga Komunikacji
Aby dotrzeć ze swoim przekazem do klientów i budować markę, potrzebujesz środków komunikacji - potrzebujesz mediów. Jakich mediów? Internet sprawił, że każdy z nas ma swoje media. Każdy z nas zyskał dla swojego komunikatu możliwość globalnego zasięgu. Tylko jak go dobrze wykorzystać?
Potrzebujesz pomocy? Odezwij się!
Wybierz odpowiednie media. Nie twórz ciągle nowych treści. Twórz użyteczne i trwałe treści. Przygotuj grafiki, szablony tekstów na social media, słowa kluczowe. Wyróżnij się. Połącz Twoje wartości z aktualnymi potrzebami klientów. Bądź spójna i konsekwentna w przekazie. Szanuj odbiorców!
ABC komunikacji
Rozdział 5
Księga Produktu
Marka nie istnieje bez produktu. Produkt, który ludzie uwielbiają spełnia złożoną klientowi obietnicę i zaspokaja jego potrzeby. Czy wiesz jak uczynić go lepszym próbując wygrać wyścig uwagi o klienta?
Pamiętaj! Marka rodzi się i dzieje w głowie. Opracowana ze mną Księga Produktu pomoże Ci zbudować produkt pełen szacunku i miłości na lata. Produkt, który wzbudza dużo szacunku i dużo miłości jest czymś więcej niż marka.
W procesie sprzedaży mamy do czynienia tylko z jedną z dwóch sytuacji: albo klienci całkiem dobrze wiedzą , czego chcą, albo nie wiedzą. Jeśli wiedzą, po prostu im to daj. Jeśli nie, pokaż im to i naucz, w jaki sposób mogą to kupić.
Rozdział 6
Księga Usług
Usługa jest dowolnym działaniem, jakie jedna strona oferuje drugiej. Jest nienamacalna i nie prowadzi do jakiejkolwiek własności.
Bądź marką, a nie zbyteczną usługą, czy przejściową modą.
Usługa, która wzbudza dużo szacunku i dużo miłości. jest czymś więcej niż marka.
Jak zarządzać usługą, aby internet stał się przyjacielem a nie wrogiem? Dzięki oryginalności Księgi Usług zdobędziesz przewagę, a Twój klient niezapomniane doświadczenie, od którego będzie uzależniony.
„Dawać bez wahania, tracić bez żalu i zdobywać bez chciwości..."
GEORGE SAND
Bądź kreatywny!
Ludzka kreatywność dodaje światu kolorów. To ukoronowanie osiągnięć ludzkości. Nasz mózg jest genialnym generatorem pomysłów. Wykorzystaj to! Stań się ekspertem w dziedzinie twórczego i innowacyjnego myślenia.
Rozdział 7
Świat napędza ludzka kreatywność. Prawdziwa kreatywność polega na byciu i istnieniu, na dawaniu siebie, na szczerości, na zmienianiu życia na lepsze. Pamiętaj, że minimalizm nie wyklucza kreatywności. Uruchamia myślenie twórcze w zwykłych, codziennych sytuacjach.
„Przeczucie to kreatywność, próbująca Ci coś powiedzieć"
FRANK CAPRA
Księga
W tym rozdziale pokażę Ci świat kreatywności, a Ty rozpoczniesz swoją podróż po nim. Będziesz kreatorem oryginalnych produktów i twórcą wielkich światowych projektów. To będzie Twoje unikatowe dzieło! Wiesz dlaczego? Nie ma dwóch takich samych osób, które zdefiniowałyby cokolwiek w ten sam sposób.
Kreatywności
DROGA DO PRAWDZIWEJ INSIRACJI
Urodziłeś się jako osoba kreatywna, istota twórcza i masz wszystko czego potrzebujesz, aby aktywnie czerpać z obfitości otaczającego Cię świata.
Kreatywne myślenie jest rezultatem połączenia znanego z nieznanym. Nauczę Cię, jak to połączyć, aby Twoja marka była rozpoznawalna i ponadczasowa.
Sprawiam, że znane staje się nieznane, a nieznane - znane
Rozdział 8
Markę tworzą ludzie. Słyszysz to często, prawda? Marka nie istnieje bez społeczności.
Pierwszym reprezentantem marki jest jej Twórca – Przedsiębiorca. Przelewa na firmę swoją wizję, marzenia, determinację, zaangażowanie i wiarę w sukces. W wizję właściciela muszą uwierzyć ludzie. Na bazie wartości przyciągamy do marki ludzi podobnych do nas. Razem biegniemy w tym samym kierunku.
Księga Osobowości
Tworząc strategię komunikacji musimy określić grupę docelową. Poznać jej potrzeby i zaspokoić na najwyższym poziomie. Dobrze zaprojektowana marka dąży do następującego modelu: potencjalny klient - stały klient - wyznawca marki. Mając wyznawców, marka promuje się sama.
Nie wiesz jak to osiągnąć? Odezwij się!
Marki nie tworzy się w pojedynkę. To zbiór osobowości, ludzi jadących w tym samym pociągu do celu. Dla świadomej marki nie ma konkurencji, jest wspólna misja i wizja. Każdy pracownik jest ważny. wnosi jakość, doświadczenie i wpiera markę swoimi zasobami.
KIM jesteś dla marki?
Rozdział 9
Księga Przepływu
Co zrobić, aby wieść szczęśliwe, satysfakcjonujące, dostatnie i pełne sensu życie?
Pieniądze to „waluta miłości”, wymagają szacunku i zaufania. Kiedy krążą zgodnie z naszymi najwyższymi wartościami, karmią nas i wzmacniają markę.
Wymagają planu, strategii i kontroli, Są nośnikiem naszych intencji. Jeśli korzystamy z nich w uczciwy sposób, odwdzięczają się i mnożą. Dziękuj za pieniądze, które zarabisz, jak też te, które wydajesz.
Współpraca tworzy dobrobyt. Pieniądze reprezentują Twój charakter, relacje i wartości.
Najlepszy sposób na zabezpieczenie swoich pieniędzy to zadbanie o właściwe relacje z ludźmi. Dobre relacje zapewniają pozytywne emocje, a za tym idą świetne relacje z pieniędzmi. Pieniądze w Twojej firmie zawsze powinny się „uśmiechać”.
Kiedy wychodzisz do pieniędzy z pozycji braku, deficytu dostajesz straty. Kiedy wychodzisz do zarabiania od zasobów i wdzięczności otaczać Cię będzie szczęście i dobrobyt. Nauczę Cię jak robić to dobrze!
Księga Marki wskazuje tematy warte monitorowania: brandu, produktów, osób, branży i konkurencji.
Rozdział 10
Księga Monitoringu
Analizuj wzmianki o Twojej firmie z social media, serwisach informacyjnych, na blogach, forach, stronach z recenzjami.
Sprawdzaj co mówią o Twojej marce klienci i reaguj na bieżąco.
Sprawdzaj jak często mówi się o Twojej marce w sieci, jak dużo interakcji wywołuje codzienna komunikacja oraz jak duży zasięg w mediach generujesz.
Oglądaj dziennie, tygodniowo, miesięcznie jak zmienia się liczba wyników Twoich słów kluczowych i identyfikuj najbardziej zasięgowe źródła swoje i konkurencji.
Dzięki analizie wybranych wskaźników, masz lepsze zrozumienie tego, co dzieje się z monitorowanymi hasłami. Monitoring marki to najlepszy sposób na porównanie kilku konkurencyjnych marek rownocześnie. Widzisz jak informacje nacechowane są emocjonalnie (pozytywnie, neutralnie, negatywnie). Badasz na bieżąco potrzeby swoich klientów, wyłapując w czasie rzeczywistym ich problemy. Reagujesz natychmiastowo, unikając kryzysów i rozczarowań.
Rozdział 11
Planowanie życia marki to wyzwanie. Jednak to najważniejsze, gdyż determinuje sukces w 90 procentach. Pozostałe 10% to bieżączka i chaos.
Planowanie to określanie celów, które powinny być konkretne, mierzalne, osiągalne, spójne, etyczne, legalne, wykonalne i określone w czasie.
Księga Planowania
Kiedy cele nie są określone, są tylko marzeniami, a marzenia nie przynoszą korzyści, gdyż są iluzją.
To czego oczekuje każdy świadomy przedsiębiorca to gwarancja sukcesu, określone emocje, czas wolny, pieniądze, relacje i status społeczny.
Kiedy cele strategiczne nie są określone, członkowie teamu odpowiedzialni za realizację misji i wizji, błądzą realizując swoje własne, prywatne cele.
Planowanie strategiczne polega na określeniu celów, implementacji i narzędzi monitorujących ich realizację.
To cały ekosystem, gdzie każdy z elementów wpływa na pozostałe. W KSIĘDZE MARKI zaplanujesz cele w następujących obszarach: relacje, społeczność, finanse, brand, majątek, sprzedaż, marketing, produkt, usługi, zarządzanie, network, rozwój.
Rozdział 12
Księga Rozwoju jest budowana na archetypie Czarodzieja. Tajemnice zawarte na kartach tej księgi znane są tylko moim klientom, z którymi pracuję indywidualnie.
Zapraszam